Members of the Investment Committee

Dr. Barbara Happe

Jahrgang 1968, recherchiert, schreibt und arbeitet bei der Umwelt- und Menschenrechtsorganisation urgewald zu privaten und öffentlichen Banken. Was sie zutage fördert, würden Banker und Versicherer lieber unter der Decke halten: z.B. die Recherchen zu Rüstungskonzernen oder verwerflichen Finanzierungen von Deutsche Bank und Co. Über Mindeststandards und „No Go´s“ diskutiert sie bereitwillig direkt mit den Bankern und Fondsmanagern. Regelmäßig trifft man sie deswegen auch auf Hauptversammlungen, bei Vorträgen und Protestveranstaltungen.

Malte Willms

Jahrgang 1971, lebt in Hamburg und zeitweise in Mexiko-Stadt, hat freie Kunst in Hamburg studiert, unterschiedlichste künstlerisch-kulturelle, gesellschaftskritische und energiepolitische Aktivitäten entfaltet und ein Wohnprojekt mit aufgebaut. Insistiert auf der "Systemfrage". Solange: (Un)freier Mensch.

Hermann-Josef Tenhagen

Born in 1963, he studied political and literary studies, economics and education in Bonn, Berlin and the USA, before working as a freelance journalist for AP, taz and various local radio stations. He was the spokesman for the national and international environmental associations at the climate summit in Berlin. In 1999, after working as the deputy editor-in-chief of taz and head of news at Badische Zeitung, he was appointed editor-in-chief of FINANZtest magazine and he sits on the supervisory board of taz.

Jens Bock

Born in 1975, lives in southern Germany. He is a house-husband.

Frank Hansen

Born in 1970, lives on his private income in Schwäbisch Hall. In the mid-1990s he was the first environment reporter for, and served on the board of Radio StHörfunk, an independent, non-commercial radio station in Schwäbisch Hall. He is the founder of the Bridge foundation.

Matthias Fiedler

Born in 1968, PhD in German Literature. He lived and worked in Ireland for 11 years, inter alia as Managing Director of the Irish Development Education Association (IDEA). In September 2012 he became Managing Director of Movement Foundation after Jörg Rohwedder.

Friedrich Erbacher

Jahrgang 1966, Diplom-Politologe, wohnt in Lübeck und ist bei der Anti-Atom-Organisation .ausgestrahlt in Hamburg für Finanzen und organisatorische Angelegenheiten zuständig. Seit Anfang der 1980er Jahre unterstützt er die Vorbereitung und Durchführung von großen gewaltfreien Aktionen in der Friedens- und Umweltbewegung.

Kirsten Paul

Jahrgang 1969. Die Vermögensverwalterin der Bewegungsstiftung ist selbst nicht Mitglied im Anlageausschuss, kümmert sich aber um dessen inhaltliche Vorbereitung. Sie ist außerdem zuständig für die Marktrecherche und Produktprüfung möglicher Anlagealternativen, Überwachung und Pflege des bestehenden Vermögens-Portfolios sowie die Umsetzung von Beschlüssen zu neuen Geldanlagen.

About us

Bewegungsstiftung supports the work of social movements with grants and consulting.

Ask for your free information package! Or learn more about funding opportunities in our film.

Sign up for our newsletter to get regular updates on the work of Bewegungsstiftung.

Facebook Icon (by Dan Leech) Visit us
on Facebook

(For your own safety: We recommend always to open Facebook in a special browser.)

Twitter Icon (by Dan Leech) Follow us
on Twitter

Become an endowment donor now! Strengthen social movements
as part of the network!

Make an ethical and sustainable investment and donate the interests to projects.

Make engagement possible! Become the direct sponsor of a movement worker. From 10 Euro per month.

Artilleriestraße 6
27283 Verden